Informácie

CK Wanderer * Tel.: 0905 947 833 ˙ 0903 956 414 * E-Mail: info@wanderer.sk

Najčastejšie otázky cestovateľov:

1. Ako sa môžem prihlásiť na zájazd?

Ak ste rozhodnutý s nami cestovať, najrýchlejším a najpohodlnejším spôsobom je vyplniť Zmluvu o zájazde (ďalej len prihláška) cez internet. Nájdete ju priamo na našej stránke. Každý účastník ju musí vyplniť sám, pričom zodpovedá za správnosť údajov, uvedených v prihláške. CK Wanderer za prípadné chyby nezodpovedá. Po odoslaní vám najneskôr do 24 hodín prihlášku na uvedený e-mail potvrdíme, pošleme podrobnosti k zájazdu a pokynu o výške, spôsobe a termíne úhrady zálohy. Ak nemáte možnosť odoslať prihlášku elektronicky, môžete si ju vytlačiť, ručne vyplniť a odfaxovať nám ju do kancelárie na číslo +421/2/5292 4082.

 

2. Pôjde s nami aj slovenský sprievodca?

Pri všetkých katalógových zájazdoch poskytujeme slovenského sprievodcu, podmienkou je počet účastníkov prevyšujúci 10. Na požiadanie však radi zabezpečíme sprievodcu, či delegáta aj pre menšie skupiny. Individuálni turisti, ktorí si u nás nechajú ušiť zájazd priamo na mieru, môžu zároveň využiť služby lokálnych (anglicky hovoriacich) sprievodcov, najlepších odborníkov na zvolenú oblasť. Ich služby sú samozrejme v cene!

 

3. Mám isté miesto v zájazde po odoslaní prihlášky?

Samotným odoslaním prihlášky si miesto v zájazde na istý čas zablokujete. Bez zaplatenia 50% zálohy však oň môžete prísť. Preto vyzývame všetkých klientov, aby s platbou neváhali. Po uhradení príslušnej čiastky (v závislosti od dĺžky času pred odchodom) vám písomne (e-mailom alebo poštou) zašleme potvrdenie vašej účasti na zájazde s ďalšími pokynmi. Nezabúdajte, že momentom zaplatenia začínajú pre vás platiť storno podmienky pre prípad, že by ste účasť na zájazde zrušili.

 

4. Môžem sa u vás poistiť pred cestou? Je to vôbec potrebné?

Každý účastník je povinný pred cestou uzavrieť minimálne poistenie liečebných nákladov a byť poistený počas celej doby trvania pobytu, individuálne v príslušnej poisťovni. Ak uzatvára toto poistenie individuálne, je povinný sa týmto potvrdením preukázať. CK Wanderer však všetkým svojim klientom pri cestách do zahraničia odporúča mať uzavreté komplexné cestovné poistenie, ktoré si môžete objednať aj u nás. V prípade, že o takúto službu máte záujem, vyznačte to prosím v prihláške na zájazd. Poistenie stojí 50 Sk na 1 deň.

 

5. Kedy je najvýhodnejšie prihlásiť sa na zájazd?

Ak máte predstavu o mieste, ktoré chcete navštíviť a spôsobe jeho prebádania, nájdite si pre vás najvhodnejší zájazd a urobte tak čím skôr. Miesta na zájazdy sú limitované a na niektoré destinácie by ste museli čakať rok. Z finančného hľadiska sa najviac oplatí využiť tzv. „first moment”, teda zľavy za skorý nákup, ktoré CK Wanderer poskytuje pri záväznej prihláške do 31.1.2009. Zaujímavá je tiež zľava pri zaplatení zájazdu (bez letenky, víz a ostatných poplatkov) 6 mesiacov pred plánovaným odchodom vo výške 6%.

 

6. Akým spôsobom je možné uhradiť cenu zájazdu?

Môžete tak urobiť dvoma spôsobmi. Platbou v hotovosti u nás v kancelárii alebo bezhotovostným prevodom na náš účet: 2626727286/1100 v Tatrabanke. Ako variabilný symbol uvádzajte prosím vaše rodné číslo a pod účel platby vpíšte svoje celé meno. Ak máte záujem o vystavenie faktúry na zájazd, informujte nás o tom prosím vopred.

 

7. Dokedy treba zaplatiť celú sumu?

Celú sumu za zájazd, vrátane letenky, víz a ostatných poplatkov, treba zaplatiť minimálne 45 dní pred odchodom zájazdu. Na zaplatenie vás vyzveme písomne (e-mailom alebo poštou na adresu uvedenú v prihláške), prostredníctvom pokynov pred cestou.

 

8. Uvidím pred odchodom s kým vlastne pocestujem?

Približne 3 týždne pred odchodom na zájazd usporiadame pre účastníkov stretnutie, kde ich oboznámime s podrobnosťami, vybavíme papierové formality a najmä, prvý krát sa vzájomne „oťukáme”. Letenky, víza a ostatné potrebné dokumenty vám odovzdáme až v deň odchodu. Presný čas a miesto stretávky spresníme počas zoznamovacej stretávky.

 

9. Mám si zobrať nejaké vreckové? Koľko a v akej mene?

Osobné výdavky sú vecou každého cestujúceho a nie sú zahrnuté v cene zájazdu. Je preto rozumné myslieť aspoň na náklady na stravu. Výška vreckového sa mení v závislosti od krajiny, druhu a dĺžky zájazdu. Radi vám však pred cestou odporučíme minimálnu sumu „na prežitie”. Osvedčené sú silné a všeobecne akceptované meny (USD, EURO, britská libra). Ak ste vyznávačom platobných a kreditných kariet, vo väčšine krajín uspejete s Master Card a Visou. Odporúčame však aspoň polovicu peňazí brať v hotovosti. Minimálne sa tým vyhnete problémom s bankomatmi, či absenciou platobných terminálov v menej rozvinutých štátoch a na vidieku.

 

10. Čo ak cestujem sám, bez partnera? Ako budeme rozdelení do izieb?

Štandardne poskytujeme našim klientom dvojposteľové izby. Keďže mnohí sa rozhodnú prihlásiť na zájazd bez spolucestujúceho, pri rozdeľovaní do izieb zohľadňujeme viacero faktorov. Samozrejme najskôr rodinný, či iný vzťah medzi ostatnými cestujúcimi, pohlavie, vek, vzájomné sympatie. Väčšinou platí zásada, že do izieb dávame osoby rovnakého pohlavia, ak sami netrvajú na opaku. Na želanie nie je problém za príplatok zabezpečiť i jednoposteľovú izbu. Pri nepárnom počte účastníkov platí zásada, že posledný individuálny prihlásený sa zaväzuje zaplatiť si jednoposteľovú izbu.

 

11. Sú potrebné očkovania?

Neorientujeme sa na rizikovú turistiku a našich klientov vysielame do oblastí, kde sú potrebné len bežné očkovania. Odporúčame sa preto zaočkovať proti hepatitíde (žltačke) A a B a mať stále platné protilátky na tetanus. Podrobnejšie informácie o výskyte cudzokrajných chorôb nájdete na stránkewww.medicus.sk alebo na nasledovných kontaktoch:

 

Fakultná nemocnica, Oddelenie pre cudzokrajné choroby

Mickiewiczova 13

813 69 Bratislava 

tel. 02/52 925 688, 52 962 732

 

Fakultná nemocnica, Ambulancia pre cudzokrajné choroby

Rastislavova 43

041 90 Košice 

tel. 055/6152204

 

Fakultná nemocnica, Oddelenie pre cudzokrajné choroby

Kollárova 2

036 59 Martin 

tel. 043/4203522

 

12. Je v cene zájazdu aj strava?

V cene väčšiny našich zájazdov sú zahrnuté len raňajky. V niektorých prípadoch je však nutné stravu kombinovať. Preto treba pri každom programe sledovať skratky R-raňajky, O-obed, V-večera, podľa ktorých zistíte, kedy si nebudete so svojím žalúdkom robiť zbytočné starosti. Jedlo je v Ázii podstatne lacnejšie ako u nás (nielen na ulici, ale aj v reštauráciách a hoteloch), preto sa nemusíte obávať, že by ste počas zájazdu hladovali. Napokon, má to aj výhodu. Vždy si dáte len to, na čo máte práve chuť a naši sprievodcovia vám vždy radi odporučia kam ísť a čo si objednať.

 

13. Potrebujem pred cestou víza? Vybavíte ich pre mňa?

Väčšina ázijských krajín uplatňuje so SR vízovú povinnosť. Preto je povinnosťou každého cestovateľa vybaviť si povolenie na vstup. S touto formalitou vám radi pomôžeme a ušetríme váš čas. Všeobecne platí, že na udelenie víz je potrebné mať cestovný doklad (pas) platný dlhšie ako 6 mesiacov po návrate z danej destinácie. Medzi ďalšie potrebné dokumenty patrí vyplnený vízový formulár, fotografie, pas, prípadne ďalšie. Ani napriek dodaniu všetkých dokumentov však nezaručujeme, že víza skutočne budú udelené. Požiadavky a prístup jednotlivých zastupiteľských úradov sa totiž rôznia a rozhodnutie je vždy len na konzulárnom pracovníkovi. No zamietnutie žiadosti sa stáva výnimočne.

 

14. Čo ak sa zájazd z nejakých dôvodov zruší?

O tejto možnosti sa dozviete najneskôr 3 týždne pred plánovaným odchodom písomnou formou (e-mailom alebo poštou). Neznamená to však, že musíte automaticky zabudnúť na dovolenku v zahraničí. Máte na výber hneď niekoľko možností. Ponúkneme vám náhradný termín rovnakého zájazdu, môžete si vybrať podobný zájazd, ktorý sa uskutoční alebo si zvoliť individuálnu cestu v menšom počte. To všetko samozrejme pri zachovaní všetkých zliav, ktoré sa týkali pôvodného zájazdu.

 

15. Viete zorganizovať cestu aj pre dvoch ľudí a ušiť nám ju na mieru?

Samozrejme! Nemáme najmenší problém pripraviť tematicky rôznorodý zájazd pre individuálnych cestovateľov aj väčšie skupiny (romantika, dobrodružstvo, biznis, kongres, teambuilding,…). Treba však mať na mysli, že organizácia takéhoto zájazdu trvá niekoľko týždňov (kým sa spoločne dopracujeme k programu, ktorý bude spĺňať všetky vaše očakávania). Preto odporúčame kontaktovať nás aspoň 2 mesiace pred plánovaným odchodom na dovolenku. Zabezpečíme pre vás kompletný servis, od leteniek až po vybavenie víz. Budeme radi, ak nás budete so svojimi predstavami kontaktovať na našej e-mailovej adrese: info@wanderer.sk.

 

16. Môžem si na záver zájazdu predĺžiť pobyt v krajine alebo ho spojiť s návštevou inej destinácie?

Ku každému zájazdu odporúčame predĺženie pobytu o návštevu susedných krajín. Je to len na vašou uvážení a možnostiach. Väčšinou však ide o individuálny program bez slovenského, no s lokálnymi sprievodcami. Podľa požiadaviek vám pripravíme akúkoľvek ponuku, zabezpečíme letenky i návštevy miest, kam sa turisti bežne nedostanú.